fbpx

כל השאלות וגם התשובות על לימודי אימון אישי

בימים אלו, כשההרשמה לקורס "הכשרת מאמנות" בהנחייתי בעיצומה, עולות לא מעט שאלות (חשובות!).

אספתי את כל השאלות שנשאלתי עד כה על הקורס והוספתי עוד כמה שחשוב לי שתדעי והנה הם לפניך, כולל כל מה שאת צריכה לברר לפני שאת נרשמת לקורס שלי או לקורס אימון במקום אחר.

את הפוסט הזה אני שולחת מידי שנה ומעדכנת בהתאם לשאלות שעולות ולשינויים הטבעיים.

אם את לא בכיוון בכלל של לימודים או לא מתעניינת בלימודי אימון/טיפול – המייל הזה לא יעניין אותך. פשוט העבירי לחברות שכן מתעניינות.

אם את בעניין – אל תדלגי על המייל הזה! הוא החשוב ביותר שתקראי לפני הבחירה שלך במקום הלימודים!

נ.ב.

מידי שנה אני מעלה את הפוסט הזה ומעדכנת בהתאם לשינויים הרלוונטיים. כך שגם אם קראת את הפוסט הזה בעבר, ועדיין את מתעניינת בלימודי הכשרת מאמנות, כדאי שתקראי שוב.

 

בחודש חשוון הקרוב, מיד אחרי החגים, מתחיל בעז"ה קורס האימון השנתי.

זו ההזדמנות להצטרף למחזור השניים-עשר שלי.

בלחיצה כאן תראי סרטונים של בוגרות הקורס וגם עדויות כתובות. יש עוד עשרות מכתבים שמחכים לסריקה. מוזמנת לצפות ולהתרשם.

אם יש לך עוד שאלות שאינן כתובות כאן – מוזמנת לכתוב לי אותן במייל או להתקשר. אשמח לענות כשאני זמינה.

 

בכל מקרה, ובלי קשר לשאלות ולתשובות הבאות, לפני בחירה בקורס מסוים ובמקום מסוים חשוב מאד שתשאלי את עצמך: מה המטרה הסופית שלך.

לפי המטרה – יהיה לך ברור יותר על מה את לא מוכנה להתפשר ועל מה אסור לך להתפשר.

הנה דוגמאות למטרות:

לעבור תהליך אישי בתחום מסוים
לצאת עם מקצוע שאת מתחברת אליו ו'מדבר אליך'
לבחור בתחום ממנו תוכלי להתפרנס בכבוד
להיות אדם יותר רגוע, שמח, שיודע ליצור מערכות יחסים בריאות ותקינות
את עוסקת בתחום החינוך (מורה, גננת) או רוצה לשפר ביצועים אישיים ותיפקודיים (בתפקידי ניהול, למשל) ויודעת ששינוי גישה או הסתכלות חדשה על הדברים תאפשר לך עבודה זורמת, נעימה ונינוחה
את כבר עוסקת בתחום הטיפול/אימון/ייעוץ ורוצה להוסיף כלים מקצועיים פרקטיים לארגז המקצועות שאת כבר עושה בהם שימוש
וכו'.
למה להירשם לקורס?

מי אמר שאת צריכה להירשם לקורס?

ההצעה מתאימה רק למי שמחפשת לימודים בתחום העזרה האישית. אם זה מעניין אותך, או אם כבר ביררת ואת מתלבטת, מוזמנת להמשיך לקרוא.

 

למה דווקא קורס אימון אישי ולא שיטה אחרת?

אז זהו זה, שאין צורך ללמוד דווקא אימון. ב"ה יש היום המון שיטות ומקצועות וכלים מדהימים ולכולם מטרה אחת: לשפר את איכות החיים של בני האדם, להתמודד טוב יותר עם האתגרים שיש לכולנו ולהגיע לתוצאות אישיות שנכונות לכל אחד.

יש מי שעברה תהליך אימון וזה גרם לה להתחבר, יש מי שלמדה עד כה כלים העוסקים ברגש ורוצה כלים פרקטיים ו'הגיוניים', יש מי ששמעה על השיטה והרגישה שהיא מדברת אליה, יש מי שגרפולוגית המליצה לה, יש מי שהייתה במבחנים להכוונה תעסוקתית ושם זוהה פוטנציאל טוב לתחום וכו'.

ואם לא תנסי, איך תדעי?

בכל מקרה, כדי להקל עליך, במכללת מעינות, המכללה בה אני מלמדת את הקורס, יש שירות מיוחד ממש: אבחון גרפולוגי להתאמת לימודים! במתנה!

(האינטרס, אגב, הוא לוודא שהתלמידות מתאימות לתחום שבחרו כך שהשנה תזרום חלק)

הדס, הגרפולוגית, תוכל לדייק את הכיוון שלך ובמידה והיא תראה שעדיף לך תחום אחר – היא תציין זאת.

אם את רוצה להנות מהשירות הזה, ובתנאי שאת באמת מתעניינת בלימודים בתחום, מוזמנת ליצור קשר בהקדם, כדי שהיא תספיק לתת לך מענה אישי.

 

מה ההבדל בין הקורס שלך לשאר קורסי האימון?

זו אחת השאלות החשובות ביותר, במיוחד במדינה קטנה כל כך שיש בה יותר בתי ספר לאימון מאשר בכל מדינת ארה"ב!!!!!!!!

אז אקדים ואומר שיש עוד בתי ספר מעולים בתחום. רובם לא מתקיימים תחת מסגרת חרדית או עם הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים. ברובם המרצים מתחלפים בתוך הקורס עצמו או מידי שנה. ובאף אחד מהם אין מנחה כמוני, לטוב ולרע.

נתחיל עם המשותף:

מקצוע האימון נלמד ברוב המקומות באופן דומה. ישנם הבדלים כאלו ואחרים, אם בכלים הנלמדים, אם בשינוי שמות הכלים, אם בדגשים. ישנם בתי ספר שמתמקדים בהתמחות ספציפית (נניח, אימון רפואי) ויש כאלו שמלמדים אימון אישי באופן עמוק ומלא כך שניתן יהיה לאמן כמעט בכל התחומים.
רוב בתי הספר מתייחסים לאימון כתהליך ממוקד תוצאה, מעשי ומדיד.
והנה חלק ממה ששונה:

העובדה שאני מלמדת את הקורס. נקודה.
יש מי שדווקא בגלל זה לא תבוא ללמוד כי היא לא מתחברת אלי, לתכנים שלי, לשיתופים האישיים שלי או לעיניים הכחולות שאין לי.

יש מי שבוחרת להגיע מרחוק דווקא משום שאני זו שמעבירה את הקורס. תשאלו את מעין שנסעה כל שבוע מיישובי עוטף עזה עד לירושלים, יצאה ב 5 בבוקר מהבית כדי להגיע בזמן, ולמרות שהייתה בהריון עם המוגלובין ברצפה, לא ויתרה. כששאלתי אותה למה היא עשתה מאמץ כזה היא ענתה: "יש לי קורסים ליד הבית אבל שמעתי אותך ברדיו 5 דקות. לא ידעתי אפילו מי את. הספקתי לשמוע אותך קצת ואת המראיינת אומרת את השם שלך. נכנסתי לגוגל, עשיתי עליך קצת מחקר והיה לי ברור שאני אגיע מכל מקום ללמוד רק אצלך". וכן, היא הגיעה גם כשעפיפוני נפץ נחתו לה ליד הבית (גבול עזה, תקופת בלוני הנפץ). היא אומרת שהמסע היה שווה כי היא כבר משתמשת בכלים שהיא למדה בקבוצות ההרזיה שהיא מנחה. וכיום היא מאמנת ומטפלת בחסד.

גם לילך שנסעה מידי שבוע מחיפה, בחרה ללמוד דווקא במכללת מעינות. יש מספיק קורסי אימון בחיפה אבל היא רצתה מקום שמחובר לערכים שלה, שלומדות בו רק נשים, שיש בו מגוון תחומי לימוד ולא רק אימון אישי, שהתעודה נחשבת וכו'.

ויש עוד, תלמידות מעכו, מהקריות, שדרות, ערד, טבריה, וכמובן: אשדוד, בני ברק, מודיעין עלית וכו'.

 

ביטחון לאמן.
אחד הדברים שאני שומעת שוב ושוב מבוגרות הקורס שסיימו את הסטאז' ועוסקות בתחום זה שאני מעניקה המון ביטחון לצאת לעולם לא מוכר, מפחיד, מלחיץ ולא ידוע. כי לא חכמה ללמוד. החכמה היא לדעת להשתמש בכלים ולהפוך את הלימודים למקצוע.

זו אחת הסיבות שהרבה מהלומדות את התחום לא עוסקות בו, כי איך פתאום "אישה כמוני, שעובדת במזכירות/כגננת וכו' תשב מול מישהי ותאמן אותה? אמא'לה!"

כדי שזה יקרה, כבר מהשיעור הראשון אני מתייחסת אל התלמידות כאל מאמנות, וכבר יש תרגילי אימון שיש לעשות בבית עד לשיעור הבא כדי שהשפה והכלים הייחודים לתחום יהפכו להיות חלק ממך ולא משהו מחוצה לך, כמו שהעובדה שאני שומרת שבת לא תשתנה גם אם אפסיק להיות מאמנת ואהיה עקרת בית, גם אם אהיה בחו"ל, גם כשאהיה בת 90. זה פשוט חלק ממני וזה לא דורש ממני מאמץ. כך האימון הופך להיות חלק ממך.

בנוסף, יש הדרכה אישית לאורך כל הסטאז'. למיטב ידיעתי אין דבר כזה באף בית הספר לאימון בישראל!!!

 

השיטה שעליה אני מבססת את כל הקורס.
אימון, למעשה, הוא אוסף של כלים מאפשרי שינוי, ונשענים על כלים מעולם הפסיכולוגיה החיובית. אך אין להם מצע פסיכולוגי עמוק תחתם.

בקורס שלי אני מבססת את כל האימון כולו על הפסיכולוגיה האדלריאנית שפיתח אלפרד אדלר. כשיש בסיס עמוק שמבקש להבין את נפש האדם, השיטה סדורה, מובנית וברורה ולא אוסף של כלים. והאדם שמולינו הוא יצירה מורכבת וייחודית ולא 'עוד לקוחה'.

השיטה של אדלר שינתה את חיי וכל מי שנחשף אליה מרגיש שהוא גילה עולם חדש.

 

דוגמאות והדגמות.
אני מביאה אינספור מקרים מהעולם הפרטי שלי וממקרים בשטח. בתחום בו אין נוסחאות ואין כללים יבשים אין דבר חשוב מזה!

למדתי בחיי עוד קורסים מקצועיים ובכולם לא היו מספיק דוגמאות שנתנו לי ביטחון להתחיל ולעסוק בתחום כי לא היו לי מספיק דוגמאות וכלים איך להתמודד עם כל מקרה שיעלה במפגש עם הלקוחה, החל מהקל ביותר ועד המורכב ביותר. הדוגמאות שאני מביאה בקורס הן לרוב קיצוניות ומורכבות כי הן מכינות אותך להתמודד כמאמנת במקצועיות וברגישות עם המקרים הכי קשים שיש. ככה כל מקרה אחר הופך להיות קל לידם. זה אחד הדברים שנותנים ביטחון.

 

העשרה מקצועית.
למדתי עוד תחומים מרתקים בחיי והתמחיתי בכל מה שקשור למערכות יחסים ולעסקים. אני משלבת ידע וכלים גם מהתחומים הנוספים שמלבד היותם מרתקים – הם מסייעים לבוגרות הקורס להצליח יותר.

 

ענווה מקצועית.
אני לא אישה ענווה ויש לי הכרה מלאה ביכולות שלי (ועל זה אני כותבת מידי פעם בפוסטים שלי), אני כן אישה שיודעת שהיא לא יודעת הכל ושאין סוף לידיעת נפש האדם ולכן אני יודעת להגיד ש"אני לא יודעת" ואין בי שום תחושת נחיתות כשאני הולכת לברר את התשובות כדי להיות מדויקת. אני יודעת להודות כשאני טועה, אני יודעת להתנצל מול הכיתה או מול תלמידה מסוימת ובכלל, אני יודעת ללמוד מתלמידות שמוסיפות ומעשירות בידע שלהן. אני מפרגנת לתלמידות שלי לעוף הכי גבוה והכי רחוק שאפשר ואני עוזרת להן לעשות את זה.

 

התייחסות אישית.
למרות שיש בכיתה יותר משתי תלמידות אני מקפידה להתייחס לכל אחת ואחת, גם לשאלות, גם להארות. עונה במייל ובטלפון, ובכיתה מעודדת לתפוס מקום ולהיות נוכחת. זו אולי אחת הסיבות שתלמידות מציינות את תחושת השייכות שהן הרגישו בכיתה, את העובדה שהקבוצה הפכה לרשת תומכת ואוהבת ושהן הצליחו לעבור תהליך משמעותי בזכות האיפשור, הקבלה והאותנטיות שלי ושל הקבוצה שנוצרה.

כולן מציינות את היכולת הטבעית שלי להיות מול כיתה של 15 עד 20 נשים ולראות כל אחת ואחת, לדבר אל כל אחת ואחת ולשים לב לכל אחת ואחת.

 

קבלה מוחלטת.
למרות היותי בעלת דעות מאד מוצקות בכל נושא שהוא – אני מקבלת ומכילה באופן יוצא דופן. אני יודעת את זה בהשוואה להיותי תלמידה בקורסי התפתחות דומים ששם ציפיתי ואני מצפה להכלה, אפס שיפוטיות כלפי התלמידות שלומדות, כולל אני, ויכולת להכיל את המגוון האנושי המרתק. אני גם מצפה מהמנחה לעצור כל נסיון של אי מי מהכיתה לפגוע במשתתפת כזו או אחרת ולא לאפשר גזענות או שפה לא ראויה. נשמע ברור מאליו? אה, זה לא ברור בכלל. מנסיון.

אני עושה הכל כדי שבכיתה שלי תתאפשר קבלה מוחלטת וראייה של כל אחת כאדם שלם, ללא דעות מוקדמות עליה או על המגזר/עדה אליו היא משתייכת, ללא התייחסות למראה או ללבוש. זה אלף בית ביכולת לעבוד עם לקוחות בתחום אישי כל כך.

 

ההבדל הוא גם בחסרונות. בקורס שלי יש חסרונות שאין באף קורס אחר.

החיסרון הזה התחדד לי כשעליזה, בוגרת הקורס, הציגה בפני המשתתפות ביום הפתוח את התרשמותה מהקורס ומהחוויות שצברה בו ובסוף היא הבהילה אותי כהוגן כשהיא אמרה: "רק שתדעו שיש לקורס הזה חיסרון ענק שיש להביא בחשבון" והיא התכוונה לכך שיש לבוא מצוידות לקורס שלי כמו לנסיעה לחרמון. למה? מאז ומעולם הייתי אדם שחם לו. כשאני מלמדת תחום שהוא בנפשי, אני מדברת בהתלהבות והגוף שלי מתחמם. לכן המזגן דולק בכיתה בה אני מלמדת ללא הבדלי מזג אוויר. אני לא יכולה להתפשט אבל התלמידות יכולות להתכסות בבגדים חמים, שמיכות, צעיפים, מעילים, מטריות, כפפות וחרמוניות.

וקפה תמיד כדאי.

בקורס שהסתיים ביום חמישי האחרון הן קנו לי במתנה מאוורר ילדים כדי להשתעשע מעט.

אני צריכה ריכוז כדי להצליח להתייחס לכולן, לענות לכולן ולהישאר ממוקדת. בשביל זה אני מתקשה להתרכז כשיש שקיות נילון מרשרשות או רעשים מסוג דומה. איזה מזל שיש שקיות נילון לא מרשרשות, אה?
אם לא בא לך להשקיע, בא לך רק לצפות או ללמוד בשביל הכיף עדיף שתבחרי מקום אחר. הקורס חוויתי ומקצועי ביחד ולכן הוא גם כיפי וגם דורש למידה. אני מורה משעשעת אבל עדיין מורה (חבל שאת לא שומעת את הטון שלי כשאני אומרת את המשפט הזה. הטון מעביר את המסר הכי טוב), הדרישות גבוהות ואני מצפה לתלמידות משקיעות.
"כבר שנים שלא למדתי, אפילו בבית הספר לא הייתי תלמידה רצינית. אה, ויש לי גם הפרעת קשב וריכוז. אני לא מסוגלת ללמוד כל כך הרבה שעות". מה עושים?

רוב התלמידות שלי סיימו את לימודי חוק חינוך חובה לפני למעלה מעשרים שנה. רובן ציינו שהן לא היו תלמידות למופת ואפילו לא קרוב לזה. רובן לא עשו מעולם שיעורי בית. חלק מהתלמידות מאובחנות עם הפרעת קשב.

ובכל זאת, כמעט כולן היו תלמידות למופת בקורס שאני מנחה. כי כשיש חוויה, הלמידה לא מורגשת. וכשיש צחוקים והומור וחברה מתאימה – הזמן טס, וכשחלק מהשיעור זה דיונים קבוצתיים אז מי בכלל זוכרת שמדובר בכיתת לימוד? וכשהמורה מרשה לסרוג כיפות או סוודרים, לענות על תשבצים ולאכול שטויות (בלי קולות, כן?) – גם הפרעת הקשב מצטרפת לחגיגה במקום להתנגד אליה.

ואיכשהו עפות 4.5 שעות בלי שבכלל שמנו לב. ואת זה לא רק אני אומרת…

ובכלל, תשאלו במכללה איך אני מתמודדת עם תלמידות מאתגרות.

 

למה הקורס שלך יותר יקר?

שאלה טובה שאני נשאלת לא מעט.

ובכן, מה הסיבה לדעתך שהקורס שלי יותר יקר מהרבה אחרים (וגם זול מכמה אחרים)?

אני יכולה לפרט לך למה באמת, להסביר לך במה הוא מיוחד או שונה מאחרים. ואני יכולה פשוט לאפשר לך לבוא ולטעום שעור אחד. אם אחרי זה לא תיהיה לך תשובה – תיגשי אלי, אני אענה לך בשמחה.

 

מי קהל היעד של הקורס?

קודם כל, נשים בלבד. המכללה מיועדת אך ורק נשים.

שנית, כל מי שמוכנה ללמוד ברצינות.

שלישית, כל מי שמבינה שהקורס לא עושה שום שינוי אלא היא עושה את השינוי בעזרת החומר הנלמד בקורס.

רביעית, מי שמחפשת את הדרך הארוכה שהיא קצרה ולא את הדרך הקצרה שהיא ארוכה.

חמישית, מי שלא מאמינה בחאפריות ולא רוצה להיות שרלטנית ומבינה שמדובר במקצוע אחראי וקריטי ולכן לא מחפשת קורסים קצרים, זולים וללא שום משימות מאתגרות.

 

תנאי הקבלה לקורס שלי הם:

גם אם את לא רוצה להוציא תעודת מאמנת אלא 'רק' ללמוד קורס מקצועי ועמוק – עדיין תידרשי במהלך הקורס להשקיע בכל המשימות כאילו את מחר מאמנת את ראש הממשלה.
כל התלמידות שלי עוברות אבחון גרפולוגי של הדס, הגרפולוגית של המכללה, כדי לוודא התאמה לתחום ולקורס, ולפני שתשאלי אני כבר עונה: כן, יש כאלו שהדס ממליצה להן ללמוד תחום אחר או שיטה אחרת. לכולנו יש אינטרס שהקורס יצליח. אגב, אני לא מקבלת מידע על התלמידה. חשוב לי לקבל את כולן כדף חלק ונקי.
אני גרה רחוק. אולי יש לך קורס במרכז הארץ?

לא. אני מלמדת בירושלים במסגרת 'מכללת מעינות' שגם היא נמצאת רק בירושלים. תלמידות המכללה מגיעות מכל חלקי הארץ ומקצוותיה. נכון, הנסיעה היא טירחה רבה ויש לקחת אותה בחשבון הכלכלי ובחשבון הזמן. אני, באופן אישי, לומדת בכל מקום בארץ, ונוסעת ב – 3 אוטובוסים כל צד כשצריך, כשמדובר בקורס שחשוב לי ושההשקעה הזמנית שלי תניב לי תוצאות שישפיעו עלי באופן משמעותי.

 

אני לא פנויה עכשיו. תפתחי גם בשנה הבאה?

בעז"ה אלמד כל עוד אוכל. לפעמים אני מרגישה שאני צריכה לשלם למכללה על הזכות לעשות את מה שאני אוהבת ועל האפשרות להפיץ את השליחות שלי הלאה.

אני לא מכירה אישה שהיא פנויה מתישהו בחייה. החיים תובעניים וטובעניים. תמיד יש משהו שלא מתאים 'עכשיו'. לימודי התפתחות אישית הם תמיד משהו שיש לפנות להם זמן כמעט בכח ולא לחכות לרגע ש'יגיע הזמן'. רק תחשבי כמה מקום יכול להתפנות בחייך כשתדעי לנהל את הזמן שלך טוב יותר, כשתדעי לעשות בחירות נכונות טובות, כשתדעי להיעזר, לסמוך, להאמין בעצמך ו/או באחרים… את כל זה תלמדי בקורס, כמובן.

 

אני רוצה לעשות שינוי בתחום ספציפי. מה עדיף: קורס אימון או אימון אישי פרטי?

שאלה מצוינת שנשאלת הרבה.

אני לא מכירה אותך ולכן עונה בכלליות.

אם יש לך בוקר פנוי וכסף פנוי (תתפלאי, יש כאלו. מעט, אבל יש) אז אל תחשבי פעמיים ותלכי על כל הקופה. כי במסגרת הקורס חובה לעבור גם תהליך של אימון אישי ואז את מקבלת את כל הטוב שיש.

אם לא:

תלוי מה המטרה שלך ומה הנושא שאת רוצה לשנות או לשפר. בכל מקרה במסגרת הקורס את עוברת גם תהליך אימון אישי במחיר מוזל כך שתוכלי להתמקד בנושא ספציפי ואישי, בנוסף, אימון אישי הוא תהליך שעלותו מתחילה ב 3,000 ₪ מינימום, תלוי באיזה מאמנת את בוחרת, כך שיכול להיות ששווה לך גם וגם.

ובכל מקרה, אם את מתלבטת עוד – אני כאן.

 

מה עדיף, ללמוד קורס אימון או קורס התמחות ספציפית?

אם את לומדת התמחות ספציפית – את מפסידה את כל האפשרויות האחרות.

כשאישה מגיעה להתאמן – את אף פעם לא יודעת אם יש נושא אחר שנמצא בשורש הבעיה ואם אין לך כלים לבדוק את זה וכלים לעזור ללקוחה במה שמתגלה – הפסדת לקוחה. כשאת לומדת את כל מקצוע האימון – יש לך הרבה יותר אפשרויות.

במידה ותירצי התמחות ספציפית, תמיד תוכלי ללמוד אותה אחר כך. קורסי ההתמחות הם כשלושה חודשי לימוד בלבד (פעם בשבוע).

 

מה יכול לקרות לי בקורס הזה?

מלבד תלמידה אחת לאורך כל 11 המחזורים שהתקיימו עד כה, שאמרה שהקורס לא עשה לה שום שינוי (נכון, הקורס לא עושה שינויים. אנחנו עושים אותם בעזרת הכלים בקורס), כולן עברו תהליכים מרתקים ומצמיחים.

באופן וודאי אני יכולה להגיד שאלו התחומים שהתלמידות שלי מספרות כי חוו שינויים מרחיקי לכת:

ביטחון עצמי – תלמידות שלא פצו פה מעולם מול קבוצה דיברו חופשי בקבוצה וחיזקו את הביטחון לדבר גם מחוצה לה.

זוגיות – לפני מס' שנים ניגשה אלי תלמידה במפגש האחרון של הקורס ואמרה לי בשקט: אני נשואה 27 שנים. נכנסתי לקורס כשבעלי ואני כבר לא תיקשרנו והתכוונתי לפתוח תיק ברבנות. במהלך השנה שיניתי גישה בעקבות הקורס ואני יכולה לומר לך שהשנה הזו הפכה להיות "השנה הראשונה" שלנו, זו שלא חווינו מעולם, גם לא בשנה הראשונה לנישואינו. תודה".

במקביל, תלמידה אחרת הבינה במהלך הקורס שהיא חיה בזוגיות פוגענית, שהבעל שלה הפך אותה לסמרטוט בדרך ערמומית ובמניפולציות רגשיות עקביות. במהלך השנה היא פנתה בהכוונתי למומחים בתחום דרכם היא הבינה עד כמה הקשר הזה הרסני, גילתה שהיא נשואה לאיש מסוכן ורע ולמרות הכאב והקושי – היא ברחה ממנו וחייה וחיי ילדיה ניצלו. היא פתחה בהליכים נגדו וחזרה להיות אדם שמודע ליכולות שלו, שמרגיש בעל ערך ושראוי לאהבה בריאה וטובה. היום היא לומדת מקצוע טיפולי ומסייעת לנשים אחרות שנמצאות במצב בו היא בעצמה הייתה.

לשמחתי זהו מקרה בודד. כל השאר דיווחו על שיפור משמעותי בחיי הנישואים עד כדי כך שישבו עם הבעל פעם בשבוע ו'לימדו' אותו (לבקשתו) את החומר הנלמד כך שיוכלו ליישם אותו ביחד.

בחירה – רוב התלמידות הפסיקו להתקרבן ולהאשים את כל העולם בבעיותיהן והתחילו לקחת אחריות על החיים שלהן. זה לא קרה ביום אחד, אבל זה קרה, וזה מה שחשוב.

שיפוטיות וביקורת – 2 הנושאים האלו השתפרו משמעותית. תלמידה שעברה את הקורס הזה הפכה להיות אדם יותר מכיל, יותר סלחן, יותר מקבל, יותר מבין והרבה פחות שיפוטי וביקורתי. אני בוודאי לא צריכה להסביר את החשיבות של כל אלו לחייהן הפרטיים ולחיי כל הסובבים אותן.

שקט פנימי – רבות מתלמידותיי סיפרו על כך שמשהו בפנים נרגע. יש פחות קונפליקטים פנימיים, פחות 'סרטים בראש', פחות צורך להרשים אחרים ועוד.

בגדול, המחמהאה שאני הכי הרבה שומעת ושהכי משמחת אותי זה בדיוק מה שנאי חוויתי כשנאי למדתי לפני 13 שנים: "אני אדם אחד לפני הקורס ואדם אחר אחרי הקורס"

 

אומרים לי שיש המון שיטות. מי אמר שאצליח להתפרנס מזה?

הפסיכולוגיה פשטה את הרגל. את זה אומרים העוסקים בתחום. יש לכך הרבה סיבות אך זה לא המקום לפרט אותם כאן. אני כן אוכל לציין שיש מקרים בהם רק מטפלים עם הכשרה קליניקת (פסיכולוגים ועוס"ים) יכולים לטפל. רוב השאר – מיותר.

אנשים מחפשים תהליכים קצרים, ממוקדי תוצאות, עם יכולת למדוד את התוצאות בכל רגע נתון. כיום רבים טוענים שנמאס להם לטחון את העבר ואת הסיבות לבעיותיהם ויותר חשוב להם לפתור אותם מלהתמקד במה שיצר אותם.

זה המענה הכי קצר שאני יכולה לתת כרגע והוא כמובן דורש עוד העמקה.

לכן רבים מחפשים אלטרנטיבות לשיטות ודרכים שגם יהיו קצרות, עם תוצאות לשביעות רצונם ושמתאימים גם למצליחנים שאין להם שום בעיות (אין דבר כזה אבל זו המחשבה של כמה אנשים שפגשתי), בלי חשיפה מטלטלת ובדגש על הטוב. זה אימון.

יש ביקוש גדול. היום כבר לא מספיק שיש זוגיות, ילדים ועבודה. היום אנשים רוצים סיפוק, שמחה ורוגע ומי שלא משיג שיפור בעצמו – פונה לבקש עזרה.

אני פתחתי את המרכז שלי בעקבות העובדה שלא השתלטתי על מספר הפניות שהגיעו וממשיכים להגיע כל הזמן. אז כן, יש המון עבודה בתחום ויהיה עוד הרבה. הדור שלנו זקוק למאמנות מקצועיות.

 

כמה מרוויחים בתחום?

תהליך אימון אישי ממוצע אורך בין 10 ל – 12 מפגשים. בתחומים מסוימים זה אורך יותר זמן (כמו מציאת זוגיות, אימון עסקי ועוד).

עלות למפגש אימון מתחיל מ 200 ₪ למתחילות עד… השמים הם הגבול. אני אישית שילמתי למאמנת שמומחית בתחום מסוים 800 ₪ + מע"מ. וזה רק למפגש אחד. עכשיו תכפילי ב 10 לפחות… ולא, אין לי כסף מיותר. עדיין לא. לקחתי הלוואה בשביל זה.

בכל מקרה, העסק שלי הוא עוסק מורשה, וכולו התחיל והתבסס על תהליכי אימון. זה אומר שאני משלמת בשמחה למס הכנסה חלק מהרווחים שלי.

 

אם בכל זאת לא מתאים לך ללמוד אצלי, מכל סיבה שהיא, ושוקלת ללמוד אימון איפשהו, ורק אם את רוצה לוודא שלא זרקת כסף לפח, הנה כל מה שחשוב שתבררי לפני שנרשמת:

שעות: לפחות 175 שעות אקדמיות

הטמעת החומר: תירגול במפגשים ומחוצה להם, עבודות בכיתה ובבית

מנחה שאת מרגישה שאת יכולה ללמוד ממנה, והכוונה ללמוד ברמה האנושית, ולא רק מקצועית

תעודה של אוניברסיטה ו/או מכללת מוכרת (התעודות שלי הם של מכללת מעינות ושל בית ספר תפנית למנהלים מטעם לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה). תעודות פרטיות לא נחשבות בתחום.

סטאז' של 100 שעות! (כן, כן. פחות מזה זה להתפשר על מקצועיות משום שחשוב לצאת לדרך אחרי שפגשת מספיק סוגי לקוחות ומספיק תחומי אימון)

הדרכה צמודה לאורך כל הסטאז' (למיטב ידיעתי, אין באף בית הספר הדרכה אישית לאורך כל הסטאז' אלא הדרכה קבוצתית. אצלי ההדרכה היא גם וגם)

חלק מחובות הקורס זה לעבור תהליך של אימון אישי פרטי במקביל ללימודים. כך שאת מרוויחה גם תהליך אישי ממוקד נושא אותו את רוצה לשנות, גם תהליך אישי בקבוצה שמאפשר חוויה וגם לימודי מקצוע נחשבים ומרתקים בתחום שיש בו ביקוש הולך וגובר.

לא יתכן שתעברי לימודים מקצועיים בלי לחוות מה את לומדת ובלי להתנסות בעצמך.

 

יש המון בתי ספר בארץ ורובם לא עומדים בדרישות הנ"ל. רק תחשבי האם את בעצמך היית רוצה לעבור תהליך אישי שעולה לך בכסף ובאנרגיות מול מישהי שלא עברה תהליך בעצמה, לא עשתה מספיק סטאז', לא קיבלה הדרכה צמודה או הדרכה בכלל (כן, יש בתי ספר שאין בהם הדרכה אישית בכלל!).

 

מה ההבדל בין אימון אישי לאימון NLP ו\או NLP?

קודם כל, יש הבדל בין אימון NLP ל NLP.

אימון NLP הוא סוג של שעטנז בין אימון אישי ל NLP. אלו לימודים של שנה ומאפשרים ללוות אנשים בתהליך של שינוי בשילוב 2 המקצועות יחד. הבעיה הגדולה של הדרך הזו היא שאת לומדת קצת מזה וקצת מזה ובעצם לא למדת אף אחד מהם 'כמו שצריך'. אני ממליצה תמיד ללמוד שיטה אחת כמו שצריך, להתמחות בה, להטמיע אותה, ואז ללמוד תחום נוסף. כך אני עושה.

 

וכעת להבדל בין אימון אישי ל NLP:

באופן כללי, יש הבדל גדול בין אימון אישי ל NLP. אלו שתי שיטות שונות לחלוטין (למרות שיש בהן הרבה מן המשותף). כל אחת מהן מתמקדת ביצירת שינוי ממקום אחר למרות ששתיהן מכוונות לאותה המטרה.

אימון אישי עובד עם החלק המודע של האדם ומתמקד בעשייה ובתוצאות. ניתן לבחון את ההתקדמות מידי שבוע.

NLP היא שיטה שעובדת עם התת מודע ומתמקדת ברגשות. קשה יותר לבחון את התוצאות במיידי אך טיפול נכון יאפשר שינוי משמעותי.

בשניהם יש כלים זהים וכלים שונים. המטרה יכולה להיות זהה. התהליך שונה לחלוטין.

אין 'יותר טוב'. שתיהן מצוינות. אני עובדת עם שתיהן, למדתי את שתיהן בנפרד. עברתי תהליכים בעזרת 2 השיטות. כל שיטה עזרה לי לעניינים שונים בזמנים שונים.

אני כרגע מלמדת רק אימון אישי תוך כדי שילוב של ידע חשוב מתחומים שונים כמו: NLP, יעוץ זוגי, אימון עסקי ועוד.

בכל מקרה, את מוזמנת לשלוח כתב יד לגרפולוגית של מכללת מעינות והיא תדע לנווט אותך איזו שיטה מתאימה לך יותר.

 

המלצה אחרונה: אל תסמכי עלי. תבררי.

יש לך עוד שאלות? תשאלי.

רוצה המלצות? תסתכלי על הבוגרות שמדברות כאן. את גם יכולה לפנות אליהן באופן אישי.

עדיין מתלבטת? שלחי כתב יד והיעזרי בגרפולוגית. השירות ניתן בחינם. פקססי ל 1532-6516317 והכתב יגיע למכללת מעינות. צייני כי את מתעניינת בקורס האימון ומבקשת לקבל אבחון.

והכי כדאי: בואי ליום הפתוח ותתרשמי ממני, מהבוגרות, מהמכללה!

 

גם אם בחרת לא ללמוד אצלי – מקווה שתבחרי ללמוד אימון בכל מקרה. את תודי לי על זה. בעלך והילדים יודו לך, גם החברות, בני המשפחה והעולם.

 

איתך, בשנה מרתקת, מעשירה ומשנה חיים, לטובה!
דבורי רובינשטיין (וקשטוק)

מומחית ליצירת שינויים, לטובה

מייסדת ומנכ"ל סוויטש – מרכז מוביל לשינוי

שנה חדשה
קורונה
צוות המרכז
פרשת לך לך
פנטזיית ההצלה
מרכז סוויטש

מה את חושבת על הפוסט הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מועדים לשיגרה

אחרי החגים שמח ומועדים לשיגרה. שבוע שעבר, מוצאי שבת ראשון אחרי פסח, הברזתי לכן ולא

את רק בנאדם!

קודם כל עדכונים על אבא שלי: השבוע שחררנו את אבא ממחלקת קורונה. התחייבנו על בידוד

עוד רגע חוגגת

בעוד מס' ימים אני זוכה לחגוג לבני סיום מסכת ומעין "בר מצווה". למה, מעין? כי

לאן הלכו כל השאלות?

ימים מורכבים עוברים עלינו. ימים עם שאלות רבות. אני יכולה "לשחק אותה" כמה שאני רוצה,

דילוג לתוכן